Projektarbete
Nu är mitt projektarbete inlämnat till handledaren. Lite nervöst eftersom jag haft strul med datorer etc. de senaste dagarna samt även mått dåligt p.g.a personliga angelägenheter jag inte tänker gå ut med här.
Men oavsett så är jag nöjd med det jag gjort eftersom det känns som att det kommer göra nytta för de medlemmar som tar över elevrådsarbetet nästa läsår.
Mer nformation kommer att publiceras senare.
Studentmössor
Det går bra att hämta din mössa i Elevrådsrummet onsdag-fredag v. 9.
Ta med legitimation!

FAKTURAN
Alla som har beställt sin studentmössa innan 31 januari bör vid här
laget fått sin faktura. Om man av någon anledning inte fått den eller
vet om någon som inte har fått den bör man kontakta oss omgående.
Hör dock gärna med era föräldrar först om ni är osäkra då de ibland
kan betala fakturor detta utan att informera er.
LEVERANSERNA
Leverans av studentartiklarna sker i god tid innan studenten. De flesta
skolor får sina leveranser i april månad, vissa tidigare och andra senare.
Då tillverkningen av studentmössorna och kläder/skor och liknande
sker på olika ställen får skolan två leveranser vid olika tidpunkter.
Produkterna delas ut av Elevrådet i Elevrådsrummet.
Vi har haft flera utprovningstillfällen. Om er studentmössa
inte levererats i första leveransen till skolan, beror det på att ni beställt
vid ett senare tillfälle. Leveransen av dessa kommer fortfarande ske i
god tid innan studenten. Samtliga studentkläder sker dock samtidigt
oavsett när under perioden som ni beställt.
I och med att "Studenthatten" blev en stor succé detta läsår har vi av
utrymmesskäl valt att skicka dessa till respektive hemadress istället.
Detta kommer att ske under april månad.
Alla som har beställt programkokard/blomma får dessa separat i
mösskartongen. Man kan själv enkelt byta ut dessa vid tillfälle.
OM NÅGOT BLIVIT FEL
ABC-Gruppen levererar detta läsår nästan en halv miljon studentartiklar,
så det förekommer ibland enstaka fel i leveranserna. Trots noggranna
kontroller kan produkter saknas, brodyrer vara felstavade eller ett plagg
fått fel storlek.
Enklaste sättet att åtgärda eventuella fel är att maila in till oss på
[email protected] och beskriva felet så hjälper vi er direkt.
KUNDTJÄNST HÄLSAR
I december månad drabbades vi av tekniska problem vilket gjorde att
vi inte kunde besvara alla inkommande mail direkt. Problemet löstes men vi
hamnade efter vilket gjorde att vi under några veckor inte kunde besvara
e-post inom den utlovade tiden. Vi ber om ursäkt för detta och har satt in
åtgärder för att det inte ska kunna hända i framtiden.
Möten
Det blir en uppdatering på lovet ändå eftersom jag var i skolan idag.
Började med att fixa parlistorna till baltränarna (vi fick in några till anmälningslappar till balträningen i söndags).
Sista anmälningsdag var fredag 15/2. Har du glömt att lämna in din lapp / anmäla dig så kontakta mig eller någon i balkommittén så snart som möjligt efter sportlovet.
Sedan pratade jag med vaktmästarna om att Studentmössorna kommer att levereras till skolan snart. Hur snart kan jag dock inte säga än. Men vi kommer komma ut med mer information när mössorna kommer.
Klockan elva hade jag möte med Karin (enhetschef) för att presentera mitt projekt.
Det blev också lite prat om allt möjligt.
Efter det träffade jag skolans receptionist. Jag prel. bokade matsalen för ett möte med år 2 elever inför Studenten -09.
Klockan ett blev det i alla fall att ge sig iväg från skolan, men till Stadshuset istället.
Möte med Ungdomsombuden Emy och Johan.
Vi diskuterade Ungdomschecken som jag har sökt för projektet jag håller på med.
Skönt att ta tillvara på lite tid på lovet såhär, men ju mer man gör, desto mer känns det som att det finns att göra.
Lov
Denna vecka (v. 8) har vi sportlov .

Hoppas att alla får ett bra lov så hörs vi efter lovet.
Eventuellt blir det någon uppdatering.
Alla hjärtans dag
Hoppas att de som fick en eller flera rosor blev glada .
Hoppas också att alla ni andra som inte fick någon ros har fått en glad alla hjärtans dag .

I olika tidningar etc. kan man läsa att det är diskriminerande att man ska kunna ge rosor i skolan på alla hjärtans dag. Framför allt förs debatten ang. högstadiet där det är mycket vanligare och det tydligen har hänt att nästan alla i en klass har fått . Vad tycker ni ?
(På Ljunkan delades ca 170 rosor ut, vissa fick också upp till tio rosor, det blir alltså ett relativt lågt procenttal som fick rosor i varje klass om man räknar på något slags medelvärde.)
Rosor
Eftermiddagen var hektisk med många mail , telefonsamtal , möten etc.
Ovan attt allt rullar på så snabbt och jag hamnar i mitten av allt.
Träffade en studentemösseleverantör (ev. inför Studenten 2010) och sen sålde lite fler rosor fast det egentligen var sista dagen igår. Men om eleverna vill köpa så försöker vi ju lösa det såklart.
Nu är det dock försent. Jag har precis ringt till vår leverantör och beställt 190 röda rosor (20 av dem till Birgittaskolan). Vi köper in åt Birgittaskolan eftersom de inte behöver så många rosor och vi vill samarbeta med det mesta som går .
PA
Har ni tips till mitt PA
"Vad kan en elevrådsordförande och ett elevråd göra?"
så lämna gärna dem här eller kontakta mig på mailen.
[email protected]
Rosförsäljning
Nu är det snart alla hjärtans dag igen och som tidigare år säljer Elevrådet rosor.
Försäljningen sker i Gallerian denna vecka.
Det går till som så att du köper ett kort där du skriver namn, klass och antal rosor till den som ska få det, du kan även skriva en hälsning till personen inuti kortet.
Sedan samlar vi i Elevrådet ihop alla korten, räknar dem, och beställer det antalet rosor som sedan levereras till skolan på alla hjärtans dag. Då kan en representant från varje klass hämta klassens rosor och tillhörande kort i Elevrådsrummet.
Rosor som inte hämtats på alla hjärtans dag finns kvar i Elevrådsrummet även på fredagen.

Vi planerade allt inför alla hjärtans dag på ett möte 28/1. Vi bestämde datum, tider, priser etc. Gjorde affischer. Sen var jag och en till hos blomsterhandlare för att få pris på rosor etc, vi var och köpte kort och kuvert m.m.